10 Sebab yang sesuai dengan keputusan anda untuk menjadi Affiliate Marketer.

 



Affiliate Marketing adalah kerjaya yang menarik dan juga kaedah yang sangat popular untuk menjana pendapatan kedua di samping pekerjaan utama anda. Kaedah ini mempunyai potensi besar dan di bawah ini adalah senarai 10 sebab mengapa anda harus menjadi Affiliate Marketer.

1. Kos rendah untuk memulakan atau tanpa sebarang modal. 

Hampir semua program gabungan bebas untuk disertai. Hanya terdapat beberapa perkara untuk menjadi Affiliate Marketer yang merangkumi komputer dengan sambungan Internet.

Atau jika anda ingin membina laman web, semua yang perlu anda bayar adalah akaun hosting dan domain - yang sangat murah jika dibandingkan dengan perniagaan francais atau kedai fizikal.

2. Anda Jadi Bos Sendiri

Siapa yang tidak suka menjadi bos? Anda boleh mengatur waktu bekerja sendiri yang anda suka setiap hari. Anda boleh memilih projek mana yang akan di kerjakan seterusnya, dan anda dapat membuat semua keputusan perniagaan dari segi perkongsian, struktur dan pembangunan anda sendiri.

Sudah tentu, ini akan menjadi tanggungjawab besar kerana perniagaan anda mula berkembang, tetapi juga sangat bermanfaat.

3. Semua orang boleh menjadi Affiliate Marketer dengan mudah

Ini adalah salah satu sebab terbaik untuk menjadi Affiliate Marketer. Sesiapa sahaja boleh mendaftar sebagai ahli gabungan di ACCESSTRADE atau di rangkaian gabungan lain. Anda pekerja kolar putih? Salesman? Seorang suri rumah atau pelajar? Ia tidak penting! Mereka tidak memerlukan pengalaman, kemahiran, kelayakan atau perkara lain.

4. Terdapat Ribuan produk / perkhidmatan 

Pernahkah anda terfikir, hampir semua yang anda fikirkan boleh di beli di dunia ini & boleh dibeli secara dalam talian. Terdapat beratus-ratus rangkaian affiliate dengan beribu-ribu produk yang boleh dipilih. Anda akan mempunyai banyak pilihan untuk memilih produk dari industri yang anda sukai dan memulakannya segera : contohnya seperti  e-dagang, kewangan, pendidikan, perjalanan, fesyen,…

Sebagai contoh, anda adalah kakitangan bank dengan pengalaman lebih dari 2 tahun. Anda menyukai segala yang berkaitan dengan kewangan, mata wang, kadar faedah,… Oleh itu, anda boleh memilih kempen kewangan di rangkaian ACCESSTRADE dan mempromosikannya. Oleh kerana anda mempunyai pengetahuan dan minat dalam bidang ini, ianya lebih mudah bagi anda untuk memperoleh komisen yang baik.

5. Anda tidak perlu menyimpan & memiliki produk

Membuat produk anda sendiri (digital atau fizikal) adalah terrlalu mahal - memerlukan pengalaman, pasukan dan beberapa sumber.  Walaupun anda membeli dari pembekal untuk dijual semula, anda memerlukan modal dan gudang.

Namun, sebagai affiliate marketer, anda tidak perlu risau. Tugas anda memberi tumpuan kepada mempromosikan dan meyakinkan pelanggan untuk membeli produk dari Pengiklan.

6. Tidak perlu mengurus inventori, pembungkusan, penghantaran, pembayaran atau perkhidmatan pelanggan

Apabila anda menjadi affiliate marketer, tidak perlu mengambil berat tentang mereka Pengiklan! Ini semua adalah tanggungjawab Pengiklan.

7. Tiada tekanan bagi jualan

Sebagai jurujual di pejabat, tekanan penjualan tidak dapat dielakkan. Walau bagaimanapun, dalam affiliate marketer, itu tidak akan berlaku. Platform kami menyediakan banyak alat(tools) dan arahan yang dapat menyokong anda untuk mencapai sasaran anda dan juga mendapat komisen.

8. Tempat kerja dan masa yang fleksibel

Ramai orang menilai fleksibiliti dalam pekerjaan mereka sebagai lebih penting daripada faktor lain seperti keuntungan kewangan. Bekerja dengan affiliate marketer memberi anda banyak fleksibiliti dalam hal mendapatkan keseimbangan kerja-kehidupan (tidak ada tekanan).

Anda boleh bekerja di sekitar anak-anak atau waktu cuti tambahan anda itupun  jika anda mahu. Anda boleh bekerja semasa dalam perjalanan atau bahkan ketika menunggu bas atau pengangkutan awam. Sekiranya anda ingin memulakan affiliate marketer dengan pekerjaan sepenuh masa, ini dapat dilakukan dengan mudah pada waktu petang atau hujung minggu kerana tidak ada keperluan untuk berada di hadapan PC anda pada waktu-waktu tertentu.

9. Hasil Pendapatan pasif

Sudah jelas bahawa anda harus menghabiskan banyak masa dan usaha pada awalnya untuk belajar dan membina banyak perkara. Namun, apabila semuanya berada di landasan yang betul, anda akan mula memperoleh pendapatan pasif, yang bermaksud anda dapat menjana wang ketika bercuti, tidur atau bersantai! Sehinggakan kita pun tidak ketahui bahawa syarikat yang akan membayar anda semasa anda melakukannya?

10. Potensi pendapatan yang tidak terhad

Menjadi affiliate marketer membolehkan anda menjana sejumlah pendapatansampingan  yang anda anggap sesuai. Tidak ada had untuk jumlah yang boleh anda buat. Dengan pekerjaan biasa, kemungkinan besar anda akan memaksimumkan gaji setiap jam anda, apatah lagi anda akan mendapat bayaran lebih kurang untuk jam-jam di mana anda bekerja!

Sebaliknya, affiliate marketer membolehkan anda memperoleh enam angka, tujuh, lapan atau sembilan, atau lebih angka pendapatan pertahun, berdasarkan berapa banyak dan berapa banyak barang yang anda jual.

Pat Flynn - salah satu affiliate marketers terbaik, dapat memperoleh $ 167,553.00 dalam satu bulan. Tokoh yang sangat mengagumkan!

Kesimpulan:

Pemasaran Afiliasi dianggap sebagai salah satu kaedah terbaik untuk menjana wang dalam talian hari ini. Sekiranya anda suka, sertai ACCESSTRADE !


Catat Ulasan

0 Ulasan