Menjadi Rakan Kongsi Bagi Kategori Produk Terlaris di Shopee di Asia Tenggara

Menjadi Rakan Kongsi Bagi
Kategori Produk Terlaris di Shopee di Asia Tenggara

Menjadi Rakan Kongsi Bagi  Kategori Produk Terlaris di Shopee di Asia Tenggara


Shopee menyediakan pelbagai keistimewaan yang tidak berkesudahan untuk Penerbit, termasuk Pempengaruh dan KOL, untuk mempromosikan produk yang boleh disyorkan dalam kandungan mereka, berdasarkan keutamaan pengikut mereka dalam membeli produk viral atau terlaris di Shopee.


Kandungan kreatif yang dibuat penerbit, yang menekankan produk viral yang popular di Shopee, ianya mampu membawa trafik yang banyak serta dapat diikuti dengan memperoleh komisen daripada jualan yang berjaya di promosi apabila pengikut mereka mengklik pada pautan afiliasi setelah mereka membuat pembelian produk di Shopee.


Sertai sebagai Rakan Kongsi afiliasi Shopee dan anda akan memperoleh sehingga 9.1% komisen jualan daripada pelbagai kategori produk untuk Pelanggan Baru & Sedia Ada. 


Selain itu, semasa kempen popular seperti jualan murah dua digit , anda juga boleh meningkatkan komisen anda sehingga 60%. Anda juga akan mendapat komisen bonus apabila anda mempromosikan jenama yang mengambil bahagian dalam kempen yang terdapat di Shopee melalui Bonus Shopee.


Setiap bulan, Rakan Kongsi Afiliasi Shopee dapat memperoleh antara RM2,000 hingga RM10,000. Walau bagaimanapun, pendapatan anda juga mungkin berbeza-beza dari orang lain kerana ianya bergantung pada strategi pemasaran, kandungan dan niche anda lakukan.


Dalam artikel ini, kami menyenaraikan graf kategori barangan yang paling banyak laris di Shopee mengikut negara AP– Antaranya Malaysia, Indonesia, Filipina, Thailand, Singapura dan Vietnam – dari Januari hingga Disember 2022.


Shopee Malaysia


Shopee Malaysia

Di Malaysia, Shopee ialah kedai atas talian (e-dagang) yang terkemuka bagi pelanggan untuk membeli produk Kediaman & Kehidupan dengan harga yang berpatutan dan berkualiti untuk menyerikan lagi ruang kediaman mereka, termasuk dapur, ruang tamu, bilik tidur dan ruang kerja. Stor Penyimpanan & alatan pengaturan rumah , penyangkut baju , tuala, pencincang makanan mini, pembersih vakum tanpa wayar, Pelbagai alatan dapur dan penggoreng udara (Airfryer) dapat mendorong jualan terbanyak di Shopee.


Pelitup muka, topeng pelembab muka dan krim tangan ialah antara produk paling popular di dalam kategori Kesihatan & Kecantikan.


Bagi Wanita pula lebih suka membeli stokin, pakaian dalam, blaus dan seluar pada harga berpatutan & selesa untuk OOTD seharian mereka di rumah, di tempat kerja & acara santai.


Dalam kategori Elektronik, pelanggan terutamanya membeli aksesori sebagai keperluan tempat kerja mereka, seperti tetikus (mouse) wayarles, papan kekunci (keyboards) , alas komputer riba, kabel HDMI dan adapter hab USB.


Kepada Bakal ibu bapa pula sering memilih untuk membeli lampin pakai buang mampu milik, barangan mandian, susu tepung dan barang mainan untuk bayi mereka dalam kategori Ibu & Bayi di Shopee.


Shopee Indonesia


Shopee Indonesia


Bagi Shopee Indonesia pula, Pelitup muka, topeng pelembab muka dan gincu cecair matte adalah produk paling popular dalam kategori Kesihatan & Kecantikan.


Untuk Fesyen Wanita pula, pelanggan sering membeli pakaian dalam, seluar, blaus, tudung dan gaun labuh pada harga yang berpatutan termasuk dengan mendapatkan harga diskaun.


Ramai juga antara Pelanggan terutamanya membeli sarung telefon, fon telinga tanpa wayar & pelindung skrin dalam kategori Elektronik.


Alat Storan & pengaturan, kertas dinding hiasan (DIY) dan lampu yang mudah dipasang sering dibeli dalam kategori Rumah & Tempat Tinggal.


Dalam kategori Mainan & Hobi pula, mainan berputar, makanan kucing & kad foto yang boleh diubah suaikan juga dapat memacu paling banyak jualan.


Shopee Philippines

Shopee Philippines

Di Shopee Philippines bagi wanita memilih tube atasan, seluar dan pakaian dalam untuk wanita yang bergaya mendorong lebih banyak pemilihan dalam kategori Fesyen Wanita.


Selain topeng muka pakai buang, pelanggan terutamanya membeli gincu cecair, celak kalis air dan set penghias kuku.


Ramai juga Pelanggan membeli telefon bimbit infinix, Oppo, dan realme pada harga adanya kempen diskaun. Lampu mudah alih, kipas mini dan fon kepala Bluetooth ialah aksesori teknologi paling popular untuk dibeli di Shopee.


Dalam kategori Rumah & Tempat Tinggal, pelanggan membeli alatan storan & pengaturan dan pelekat hiasan dinding untuk projek DIY mereka di rumah. Mereka juga memilih membeli dapur pelbagai fungsi dan kipas mudah alih untuk keselesaan ruang kediaman mereka.


Benang mengait, beg hadiah, kotak boleh lipat dan pen gel menyumbang jualan terbanyak dalam kategori Mainan & Hobi.


Shopee Thailand

Shopee Thailand


Pelanggan membeli periuk mini, kipas mudah alih, alatan storan & pengaturan dan stiker pelekat hiasan dinding, yang banyak menyumbang kepada jualan tertinggi dalam kategori Rumah & Tempat Tinggal.


Dalam kategori Kesihatan & Kecantikan, kebanyakan pelanggan membeli Pelitup muka, topeng muka, cermin mini, krim tangan dan pensel lukisan kening.


Pelanggan juga turut membeli alat tulis mampu milik untuk projek seni dan jurnal dalam kategori Mainan & Hobi di Shopee.


Oppo dan realme adalah jenama pilihan bagi pelanggan akan mencari telefon pintar mampu milik. Pelanggan juga membeli fon telinga tanpa wayar dalam kategori Elektronik.


Para Wanita amat seronok membeli-belah untuk pakaian dalam, seluar yang selesa dan blaus yang boleh mereka pakai untuk menggayakan di pelbagai majlis, di rumah, tempat kerja, tempat perhimpunan rasmi & kasual.

Shopee Singapore

Shopee Singapore


Penyangkut baju, stok storan pek vakum, alatan dapur berbagai jenis, pembersih vakum tanpa wayar dan penyahlembap atau penapis udara paling banyak laris daripada kategori Rumah & Tempat Tinggal di Shopee.


Pelitup muka, topeng muka, set penjagaan badan dan set penjagaan kulit adalah item paling popular untuk dibeli dalam kategori Kesihatan & Kecantikan.


Pelanggan membeli suis untuk papan kekunci(keyboard) mekanikal, pemegang alas komputer riba, fon telinga tanpa wayar dan pelindung & sarung skrin untuk peranti mudah alih mereka.


Pakaian dalam antara paling banyak laris jualan daripada kategori Fesyen Wanita, manakala mainan untuk bayi & kanak-kanak adalah item yang paling kerap dibeli dalam kategori Mainan & Hobi.


Shopee Vietnam

Shopee Vietnam


Dalam kategori Rumah & Hidup, periuk mini, cerek mudah alih, pembersih hampagas tanpa wayar, alatan penyimpanan & pengaturan serta tuala mendorong jualan paling banyak di Shopee.


Pelanggan membeli Pelitup muka, hiasan kuku palsu, celak, topeng pelembab muka dan makanan tambahan (supplements) dalam kategori Kesihatan & Kecantikan.


Pakaian dalam, stokin dan pakaian kasual (seperti baju & seluar) untuk wanita, lelaki dan kanak-kanak meningkatkan jualan dalam kategori Fesyen Wanita dan Fesyen Umum.


Papan kekunci (keyboards) mekanikal, fon telinga tanpa wayar dan sarung telefon mudah alih adalah item terlaris dalam kategori Elektronik.


Kesimpulan

Di kesemua enam negara ini, Rumah & Kehidupan, Kesihatan & Kecantikan, Elektronik, Fesyen Wanita dan Mainan & Hobi merupakan kategori paling laris dan popular untuk membeli-belah dalam talian pelanggan di Shopee pada tahun 2022. Mereka membeli produk berkualiti hebat dengan diskaun serta mendapat pulangan tunai, terutamanya semasa kempen jualan berganda, seperti angka 7.7, 11.11, 12.12 .


Dengan mengenal pasti produk terlaris mengikut kategori, Rakan Kongsi akan dapat melaksanakan penciptaan kandungan yang menarik dan berguna untuk pengikut mereka. Selain itu, menonjolkan produk terlaris pada kandungan mereka akan mendorong memacu jualan dan pembelian besar besaran pada platform e-dagang Shopee.


Temui produk terlaris di Shopee untuk mempromosikan kandungan anda? Klik di bawah untuk mendaftar sebagai Rakan Kongsi Program Afiliasi Shopee di Involve Asia.


Temui produk terlaris di Shopee untuk mempromosikan kandungan anda? Klik di bawah untuk mendaftar sebagai Rakan Kongsi Program Afiliasi Shopee di Involve Asia .


Shopee (MY)

Shopee (PH)

Shopee (SG)



Catat Ulasan

0 Ulasan