8 Tempat Menarik di Langkawi yang Wajib Dilawati Bersama Keluarga

8 Tempat Menarik di Langkawi yang Wajib Dilawati Bersama Keluarga

Langkawi, atau "Jewel of Kedah," merupakan destinasi yang hebat untuk lawatan bersama keluarga. Pulau ini mempunyai keindahan semula jadi yang sangat menakjubkan, pantai-pantai yang berpasir putih, dan pelbagai aktiviti yang sesuai untuk semua peringkat umur. Di bawah ini, kami menyenaraikan lapan tempat menarik di Langkawi yang wajib dilawati bersama keluarga tercinta.

Travel dengan Klook


Tawaran Terbaik Ke Langkawi Hanya Di Klook



1. Underwater World Langkawi

Underwater World Langkawi adalah salah satu akuarium yang terbesar di Asia Tenggara. Ia menampilkan pelbagai spesies haiwan laut, termasuk ikan, penguin, dan paus mini. Anak-anak akan pasti akan teruja melihat kehidupan marin yang sangat menakjubkan.


2. Langkawi Wildlife Park

Wildlife Park Langkawi juga adalah tempat yang sangat menarik untuk anak-anak dan orang dewasa. Di sini, anda boleh berinteraksi dengan haiwan-haiwan eksotik seperti burung beo, kangaroo, dan reptilia. Pusat ini juga bertujuan untuk memberikan pendidikan mengenai kepelbagaian haiwan yang terdapat di sini.


3. Pantai Chenang

Pantai Chenang adalah salah satu pantai paling yang sangat popular di Langkawi. Ia adalah tempat yang terhebat untuk bermain pasir, berenang, dan menikmati matahari. Terdapat juga banyak kedai dan restoran untuk anda dan keluarga mencuba makanan tempatan. Tak lupa juga ramai pelancong luar negara bertandang ke sini untuk bercuti.




Tempah Aktiviti Air Di Pantai Chenang




 




4. Langkawi Cable Car dan Sky Bridge

Cable Car Langkawi yang sangat menarik akan membawa anda ke puncak Mat Cincang, di mana anda dapat menikmati keindahan pemandangan indah pulau ini. Sky Bridge yang tergantung tinggi adalah pengalaman yang unik dan menarik yang bakal menjadi keterujaan anda sekeluarga.


5. Makam Mahsuri

Makam Mahsuri adalah tempat yang bersejarah yang menarik untuk keseluruhan keluarga tercinta menikmatinya . Anda boleh mengenali kisah-kisah tragik Mahsuri dan menikmati keaslian seni binaan tempatan.


6. Kilim Karst Geoforest Park

Taman Geoforest Kilim Karst adalah tempat yang sangat luar biasa. Anda boleh menaiki bot sungai untuk melihat gua-gua, hutan bakau, dan kehidupan laut. Pengalaman ini adalah akan menjadi pelajaran semula jadi yang menarik untuk anda sekeluarga menikmatinya.


7. Eagle Square

Eagle Square adalah salah satu mercu tanda terkenal di Langkawi dengan patung helang yang besar gergasi. Ia adalah tempat yang bagus untuk bergambar swafoto dan menikmati pemandangan laut yang amat menenangkan.


8. Pulau Dayang Bunting

Pulau Dayang Bunting ini amat terkenal dengan Tasik Dayang Bunting, yang dianggap sebagai mitos tasik keramat. Ia adalah tempat yang bagus untuk aktiviti berenang, berpiknik, dan menikmati alam keindahan semula jadi yang tidak terdapat di tempat lain.

Langkawi juga menawarkan pelbagai aktiviti dan tempat menarik yang amat sesuai untuk lawatan seisi keluarga. Ini adalah antara destinasi yang penuh dengan keindahan semula jadi dan pengalaman budaya rakyat Malaysia, yang pasti akan mencipta kenangan terindah untuk anda sekeluarga.

Bagi korang yang nak diskaun giler - giler sempena 10.10 untuk Tiket Hotel mahupun Tiket Penerbangan, Anda Daftar Sekarang di bawah dengan

Trip.com


Campaign Description

Hotel Deals – Up to 30% off

Flight Deals – RM60 off for international flights (app only)

Up to RM100 off with bank partner codes



Baca tentang MY kedai Shopee


Malaysia Airlines

Book To Langkawi









Catat Ulasan

0 Ulasan