Mengenali Siapa bernama Giorgio Armani

Mengenali Siapa bernama Giorgio Armani



Sudah lama diketahui bahawa permintaan bagi mana-mana jenama ditentukan oleh bilangan palsunya. Bukan jenama sebenar Armani sangat sukar untuk dibezakan dari yang sebenar, jadi bagi mereka yang belajar bagaimana untuk menipu. Orang suka memakai pakaian Fashion House ini, untuk menggunakan minyak wangi dan aksesori. Kehadiran orang dengan label Armani menunjukkan rasa, gaya dan kejayaannya yang sangat baik.

Biografi

Giorgio Armani dilahirkan pada 11 Julai 1937 di wilayah Piacenza di utara Itali di daerah Emilia Romagna, 67 kilometer dari Milan.


Ayahnya, Ugo Armani, bertemu dengan isteri masa depannya, Mariya Raimonda, semasa persembahan amatur. Mereka berdua menyukai seni, adalah orang yang kreatif dan mempunyai rasa yang baik. Pada 30-an abad ke-20, Itali, di bawah pemerintahan diktator Benito Mussolini, bukanlah tempat terbaik untuk hidup untuk orang biasa. Tetapi orang muda jatuh cinta kepada kawan dan menikah, setelah mencipta keluarga dan melahirkan tiga orang anak. Giorgio mempunyai saudara yang lebih tua, Sergio, dan adik perempuan, Rosanna.

Ketua keluarga bekerja sebagai akauntan sederhana, dan ibunya, seperti isteri sebenar Itali, terlibat di rumah dan anak-anak. Seboleh-bolehnya, dia memanjakan anak-anak, sentiasa berminat dalam urusan mereka, mengatur rancangan boneka keluarga dan menanamkan mereka cinta seni.


Giorgio sudah mula mencipta dan menjahit pakaian mainan. Pertama, lakaran muncul di atas kertas, kemudian pada boneka untuk pertunjukan. Kemudian anak patung Rosanna dipotong dengan abang yang aktif.


Apabila perang bermula, Hugo dan Maria memutuskan bahawa lebih selamat bagi anak-anak di kampung itu, menghantar mereka jauh dari kota. Tapi serangan itu bermula di sana. Sebaik sahaja Giorgio dan Rosanna berada di jalan semasa serangan itu, hanya ada kanal di dekatnya, tidak ada tempat lain untuk menyembunyikan anak-anak. Saudara lelaki itu, sebagaimana yang dia dapat, meyakinkan kakaknya, menutup jaketnya dan menyeka air matanya. Perang itu menggagalkan watak pereka fesyen masa depan, menjadikannya kuat, tidak berani, tegas.


Selepas perang, keluarga Armani berpindah ke Milan. Giorgio sangat suka pawagam, profesion seorang pelakon menariknya seperti magnet. Tetapi kemusnahan pasca perang, kelaparan, kemiskinan, penyakit umum dan kematian mendorong lelaki muda untuk belajar sebagai seorang doktor. Dia mahu menjadi seorang mubaligh, untuk membantu semua orang yang memerlukan secara percuma.


Memasuki Fakulti Perubatan di Universiti Bologna (Université de Bologna), dia tidak dapat belajar di sana selama lebih daripada 2 tahun. Penglihatan darah telah menjadi halangan yang tidak dapat diatasi untuk melanjutkan pelajaran. Pemuda itu tidak dapat melihat luka-luka itu, hadir di bedah siasat, dan tidak lama lagi berhenti untuk berkhidmat dalam tentera. Pada masa ini, Giorgio sangat berminat dengan fotografi, dia di mana-mana cuba mencari plot dan menangkapnya. Keghairahan ini membawa lelaki muda itu ke pekerjaan pertamanya.


Tangga Kerjaya Designer Fesyen

Pada tahun 1957, askar itu pulang ke rumah dan mula bekerja di gedung La Rinascente di Milan. Dia ditugaskan untuk memantau pakaian tingkap. Kerja itu menarik, tetapi dia merasakan potensi besar dalam dirinya sendiri, yang memerlukan lebih banyak ruang untuk dilaksanakan.



Setelah beberapa lama, pekerja eksekutif dan bertanggungjawab diamanahkan dengan pengurusan sebuah kedai percubaan kecil. Dia mempunyai perjalanan perniagaan ke England, kenalan baru, idea-idea kreatif yang berani. Dia mula membeli barang-barang dari Jepun dan India secara bebas. Kerjaya Armani semakin meningkat. Tidak lama kemudian, pihak pengurusan mengamanahkannya dengan penyediaan pelan perolehan untuk gedung membeli-belah. Giorgio begitu terpesona oleh pemilihan model pakaian yang sesuai yang dia mula mengembangkan lakarannya sendiri. Ini adalah pakaian yang dia tidak dapat mencari dalam koleksi yang ditawarkan, tetapi merasakan keperluan pembeli di dalamnya.


Selepas 7 tahun kerja keras di sebuah gedung membeli-belah, Armani berkenalan dengan pereka fesyen Nino Cerruti. Pada tahun 1961, couturier itu menjemput Armani untuk menjadi pembantunya dan mengembangkan model untuk koleksi baru. Kerja-kerja pertama Giorgio telah dijual di bawah jenama Hitman.


Pada tahun 1966, semasa bercuti lain di Forte dei Marmi, seorang pereka bebas berjumpa dengan arkitek Sergio Galeotti, yang berusia 11 tahun lebih muda daripada Giorgio. Orang muda menunjukkan simpati bersama dan tidak lama kemudian Sergio meninggalkan keluarganya untuk berpindah ke Milan dengan seorang kawan.

Pada tahun 1970, Armani mencipta studio sendiri dan bekerja dengan segera dengan dua pereka fesyen utama: Ermenegildo Zenna (Ermenegildo Zegna) dan Emanuel Ungaro (Emanuel Ungaro). Giorgio juga menjual modelnya ke beberapa Rumah Fesyen Itali.

 

Pada tahun 1974, Sergio memujuk sahabatnya untuk mencipta rumah fesyennya sendiri. Mereka tidak mempunyai wang tunai percuma untuk melabur dalam perniagaan dan untuk mengaturnya, mereka terpaksa menjual Volkswagen. Giorgio adalah seorang pereka fesyen berbakat, tetapi tidak dapat terlibat dalam promosi jenama. Semua perkara kewangan dan kempen pengiklanan telah berjaya diterajui oleh Galeotti. Syarikat itu menerima nama "Giorgio Armani s.p.a.". Giorgio melancarkan barisan pakaian lelaki di bawah jenama "Giorgio Armani". Pembentangan telah diadakan dengan penuh kejayaan dan pada tahun 1975 Armani menyampaikan koleksi pakaian untuk wanita.


Selepas 2 Tahun 

Selama dua tahun, syarikat berkembang pesat dan berkembang sehingga menjadi salah satu yang terbesar di dunia. Ini difasilitasi oleh kebolehan luar biasa Armani sendiri dan dasar kewangan yang cekap dari Galeotti. Sergio dibawa ke model catwalk lelaki dalam jaket dan seluar jeans tweed. Dia adalah yang pertama mempelbagaikan skema warna pakaian lelaki untuk masa lapang.


Pada tahun 1998, perolehan syarikat, menurut laporan kewangan yang diterbitkan, mencapai 850 juta dolar, menjadi yang terbesar di semua rumah fesyen Itali.


Aktiviti

Hanya untuk memakai pakaian lelaki dan wanita yang berkualiti tinggi dan indah kepada pengasas syarikat itu seolah-olah tidak mencukupi. Armani mahu memajukan imej fesyen yang mantap. Oleh itu, dalam syarikat Giorgio Armani s.p.a, jenama pelbagai arah dibangunkan dan dipromosikan. Hari ini adalah:

Armani privé 


(pakaian haute couture. Tidak boleh dijual melalui kedai).

Giorgio armani (Pret-a-Porter pakaian mewah, siri kecil, saiz standard, harga tinggi, dijual di 60 kedai syarikat).


Emporio Armani 


(Model untuk generasi muda kelas Pret-a-Porter, dijual di 130 kedai syarikat).


Armani Collezioni 


(Barisan model ketiga yang sempit berfungsi terutamanya buatan tangan. Ia dijual di 13 kedai syarikat).

Pertukaran Armani (model jisim yang tersedia, yang dibentangkan di 180 kedai syarikat, harganya agak rendah).


Seluar jeans Armani 


(Jeans dan model kasual kategori harga yang berpatutan. 15 kedai jenama dibuka, juga dijual melalui butik pelbagai jenama)


Armani junior 


(pakaian kanak-kanak berumur 0 hingga 16 tahun, dijual melalui 15 kedai syarikat).

Armani casa (barangan dalaman dijual di 40 kedai sendiri).

Kosmetik Armani (garis kosmetik, bahagian mewah L'Oreal).

Giorgio armani accessori (aksesori yang dijual di satu kedai jenama Milan sahaja).


Pelanggan bintang jenama termasuk: Leonardo DiCaprio, Penelope Cruz, George Clooney, Sophia Loren, Faye Dunaway, Robert De Niro, Monica Bellucci, Tom Cruise, Michelle Pfeiffer, Jodie Foster, Uma Thurman, Richard Gere, Julia Roberts, Liv Tyler (Liv Tyler) dan orang terkenal lain.



Barisan pakaian sukan begitu berjaya sehingga Armani menandatangani perjanjian mengenai pembangunan dan menyesuaikan pakaian seragam untuk pemain bola sepak profesional di klub Chelsea.

Hari ini, Armani Concern mempunyai 13 kilang di 37 buah negara yang melayani 5,000 pekerja.



Giorgio Armani Eau De Toilette

Dengan persetujuan bersama, hanya syarikat L'Oreal yang bekerja dengan barisan minyak wangi Armani. Haruman dari Giorgio Armani "Aqua de Gio" telah menjadi hadiah eksklusif untuk wanita. Pada tahun 1982, pelepasan minyak wangi berminyak dan halus adalah langkah yang berani, ini adalah kebaharuan revolusi dalam industri minyak wangi. Hari ini, aroma bunga laut untuk wanita "Aqua de Gio" dianggap paling popular di garisan Armani. Kosnya bermula dari 3000 rubel. setiap botol dalam 50 ml.

Pada tahun 1996, sepasang armani Acqua Di Gio Man telah diperkenalkan untuk lelaki. Nota jeruk yang dibungkus bergamot dan melati, dilengkapi dengan kesegaran air laut hari ini juga tidak ada analog dalam pasaran minyak wangi.

Pada tahun 2002, minyak wangi baru Giorgio Armani Sensi direka bentuk untuk memberi aroma mereka kepada wanita yang mencari kemudahan hidup. The velvetiness yang luar biasa dari bau adalah berdasarkan kontras warna hangat dan sejuk.


Pada tahun 2004, Armani mencipta garis wangian Prive. Antaranya ialah Bois d'Encens eau de toilette, yang digunakan oleh maestro hingga ke hari ini. Koleksi ini termasuk 9 pilihan minyak wangi dan 4 pilihan air tandas, dipilih untuk setiap rasa dan suasana hati.


Pada awal tahun 2006, dunia akan mengenali aroma baru dari Armani. Giorgio melancarkan Kod Giorgio Armani yang legenda. Kepahitan oren dan rempah halia tersebut bertujuan untuk menuntut wanita, dan kesegaran melati dan rempah gula-gula oriental menekankan keyakinan mereka.

Pada tahun 2013, Cate Blanchett dari televisyen dan gambar dalam majalah berkilat memperkenalkan satu lagi wangian berani oleh Giorgio Armani - "Si". Botol warna pic kecil dengan topi di bawah batu hitam menyerupai ramuan cinta. Daun currant hitam, nota mawar dan freesia menyusun rusuhan di atas bingkai kehidupan seharian dan membuka pintu kepada impian. Hari ini botol "Si" berharga dari 4200 rubel. setiap 30 ml.


Pada tahun 2016, minyak wangi Giorgio Armani telah dilengkapi dengan koleksi "La Collection de Terres Précieuses", dua buah wangian yang didedikasikan untuk Rusia. Secara keseluruhan, koleksi itu mempunyai 8 buah wangian - 8 "batu semimulia" yang berbeza-beza masing-masing, melambangkan warna dan makna mistik.

Barisan baru Les Eaux eau de toilette merangkumi 4 rasayang menyanyikan nyanyian kepada keindahan taman-taman masa lalu.


Cintailah Timur Tengah diserap oleh air Giorgio Armani, termasuk dalam koleksi "Mille Et Une Nuit" ("Satu Ribu dan Satu Malam"). Ketiga ramuan utama dalam talian adalah minyak agar mahal, damask naik dan resin ambar.

Harga minyak wangi oleh Giorgio Armani tidak boleh murah, semua komponen dipilih oleh perfumers yang berpengalaman dalam dosis tegas. Hari ini, koleksi dari Armani mempunyai 136 wangian.


Kehidupan peribadi

Selama 20 tahun, rakannya, Sergio Galeotti, yang meninggal dunia akibat AIDS pada tahun 1985, sentiasa bersebelahan pereka. Dia meninggalkan semua asetnya kepada Armani. Ini menimbulkan pemikiran tarikan seksual mereka antara satu sama lain, walaupun Giorgio meletakkan dirinya sebagai biseksual. Dia tidak pernah dapat mengubah pekerjaannya, dia tidak mempunyai isteri atau anak. Maestro dengan hati-hati menyembunyikan kehidupan pribadinya dari mata prying.




Daripada saudara terdekat, Armani mempunyai keponakan, anak perempuan saudaranya Sergio Robert Armani dan Silvana Armani, serta anak lelaki adik Rosana Andrea Camerana.


Imperesi moden

Pada 14 April 2016, Armani melawat Moscow untuk mengawasi pertunjukan musim panas tahun 2017 di pavilion Tesla 4000.


Kesemua tetamu yang hadir telah tersentuh buat pertama kalinya dengan suasana kekukuhan dan kawalan penuh di belakang pentas. Pereka bentuk itu penuh perhatian dan ketat untuk setiap perincian proses persediaan. Pelakon Rusia telah dijemput untuk menyertai pertunjukan: Nikita Efremov, Pavel Tabakov, Yegor Koreshkov.


Pada awal Julai 2016, Armani menyampaikan koleksi musim luruh musim sejuk di Paris. Di barisan hadapan adalah: wajah cerah "Si" Cate Blanchett, wartawan Moscow Miroslava Duma dan pelakon filem Isabelle Huppert. Skema warna model-model baru direka dalam warna hitam dan putih, dan fesyen dari 30-an berjaya menjalin hubungan dengan trend fesyen 90-an.


Pada akhir bulan September 2016, pereka fesyen membentangkan koleksi musim panas tahun depan 2017 di Milan Fashion Week. Pertunjukan ini berdasarkan pada seluar, blazer berkilauan dan pakaian tulip. Skema warna, seperti biasa, sejuk, mengandungi biru, putih, hitam dan perak.


Petikan

Untuk menjadi elegan tidak bermakna menjadi menarik, ia bermakna untuk memasuki memori.

Saya selalu bertanggungjawab. Saya tidak tahu cara hidup secara berbeza.


Anda tahu lebih banyak daripada yang anda fikirkan, dan anda boleh melakukan lebih banyak daripada yang anda tahu. Apabila pasangan perniagaan saya meninggal dunia pada tahun 1985, ada yang memutuskan bahawa saya akan menutup syarikat itu. Sebaliknya, saya belajar melakukan apa yang dia lakukan. Jangan memandang rendah kekuatan dalaman anda sendiri.

Perbezaan antara gaya dan fesyen dalam kualiti.


Saya gembira kerana pada masa kini ada keinginan untuk menjadi elegan sekali lagi.


Elegance adalah kunci untuk melihat yang tidak tertakluk kepada masa, untuk yang tidak akan keluar dari fesyen, dengan mana anda tidak akan keluar dari fesyen. Saya menerangkan kejayaan saya dengan kesetiaan falsafah ini. Bagi saya, gaya adalah lebih penting daripada trend fesyen jangka pendek.


Reputasi sangat fettling, seperti borgol. Saya sepatutnya menjadi minimalis, dan jika saya melakukan sesuatu yang lain, orang mengadu. Lebih baik mereka terus meneka.


Keseimbangan antara kerja dan kehidupan adalah kunci kebahagiaan. Saya mengorbankan hidup saya untuk bekerja, dan jika saya dapat memulakan, saya akan melakukan sebaliknya.


Haruman yang dipilih dengan teliti boleh menjadi ciri khas anda. Ini adalah perkara pertama yang anda rasa apabila anda memasuki bilik dan perkara terakhir yang hilang apabila anda pergi.





 

Catat Ulasan

0 Ulasan