Cara Membaiki SEO Website Anda.

Cara Membaiki SEO Website Anda.



Salam korang!



Harus ramai yang sempat pernah dengar pasal ni namun tak tahu ragam mana nak buat serta dari tempat mana nak mula kan?


banyak keperluan yang kita boleh lakukan apabila kita optimumkan halaman web. Umpamanya, dia bisa menolong perniagaan anda agar dapat posisi yang makin tinggi dalam peringkat 𝐬𝐞𝐚𝐫𝐜𝐡 𝐞𝐧𝐠𝐢𝐧𝐞 serta pun kualiti kesemuanya situs anda.

Kat bawah ni saya nak berkongsi sejumlah langkah yang bisa dikerjakan buat mengoptimumkan halaman website anda buat mendapat makin banyak trafik.



1. SEO dan audit.


Bila anda merasa buntet atau halaman website anda kurang memperoleh perjalanan pemakai, pertama-pertama yang anda bisa buat iaitu mengaudit laman website anda. Melakukan audit yang meringkasi prestasi halaman web. Pada saat proses ini, pasukan SEO anda bisa menilainya kandungan, navigasi, seni, SEO serta tata mengatur halaman web.



Diluar itu, tonton halaman website lawan anda buat menilainya kaedah serta tanda-tanda yang udah mereka lakukan, tergolong reka wujud, kata rahsia serta susunan halaman web. Mengenali kiat lawan anda bakal menolong anda memastikan kiat pengoptimuman anda sendiri.



Di antara alat berfaedah yang kami cadangkan yaitu think with google, GTMetrix.


2. Buat peningkatan laman web yang diperlukan (Update).


Seusai anda tuntas dengan SEO serta audit, anda bisa lihat sebarang up-date yang sebaiknya dikerjakan. Obyektifnya, buat berikan impak yang berkekalan buat beri motivasi pemakai buat mendatangi halaman website anda serta balik kembali nanti. Apabila pemakai senang singgahi halaman website anda, mereka bakal condong buat lakukan tindakan seperti isikan kontak anda atau borang. Namun perlu diketahui, butang Kontrol To Action (CTA) anda perlulah terang buat pemakai.


Banyak carian dikerjakan di telephone cerdas, jadi yakini halaman website anda mesra telephone bimbit. Kelajuan pemuatan (speed optimisation) halaman dapat juga berikan kesan-kesan yang besar di SEO.


3. Menjalankan penyelidikan kata kunci.


Kata rahasia serta frasa yaitu ujaran yang dipakai orang sewaktu cari deklarasi di enjin carian seperti Google serta Yahoo. Melakukan pengumpulan bukti-bukti kata rahasia buat memastikan makna carian yang sangat sama buat tujuan pasar anda. Dengan masukkan kata rahasia itu di front end serta back end halaman website anda bakal menolong halaman website anda memperoleh posisi makin tinggi di enjin carian.



Walaubagaimana lantas, penting buat dikenang bahawa mesin carian (crawler) bakal beri hukuman halaman website anda kerana posisi kata rahasia yang keliru, seperti spamming kata kunci. Fahami garis tips ini, serta lakukan ibadah terhebat industri semasa.


Alat: Ubersuggest (bisa bisa suggestion percuma)



4. Fokus pada SEO back-end.

 

Back-end SEO yaitu pendekatan di halaman yang menyertakan kod sumber HTML halaman halaman website anda. Ini meringkasi masukkan kata rahasia ke data meta, tag judul, judul, informasi serta susunan URL di subhalaman halaman website anda buat menolong mesin telusur (crawler) dalam memastikan kandungan tiap-tiap halaman halaman website anda dengan cepat.




SEO back-end menyertakan pengekodan yang susah, oleh itu saya syorkan mendapat ahli SEO yang profesional buat mengerjakan kiat ini dengan terkesan.



5. Jangan lupa tentang SEO di luar halaman.


SEO di luar halaman yaitu tehnik mengoptimumkan halaman website anda di luar halaman web. Focus dengan memaksimumkan upaya social media anda, tampil menjadi blogger di halaman website yang miliki rekam jejak baik, bekerja sama dengan influencer yang berhubungan dengan niche serta pengajaran pautan anda.


Pembangunan pautan butuh komunikasi digital yang kiatk buat mendapat pautan terutama ke halaman website anda.


Kira-kira halaman website yang lain miliki otoriti tinggi mempertautkan pemakai ke halaman website anda, Google bakal mengartikan halaman website anda selaku lebih diyakini.


6. Ingat, conten yaitu raja.



Yakini anda miliki perancangan konten penjualan yang kuat serta lebih bagus apabila berasaskan SEO. Makin banyak catatan (artikel) yang anda punya, bertambah kemungkinan besar halaman website lain bakal mengabari anda kembali.


Mengapa? Biar anda bisa mempertingkat peringkat carian organik anda serta bawa lebih beberapa pengunjung ke halaman website anda.


Konten penjualan barangkali menyeramkan untuk umumnya perniagaan kerana butuh waktu, kiat dan penilaian. Buat kalendar yang menggariskan apa yang wajib dicatat tiap-tiap minggu biar anda tak tertinggal.


Buat berbahagian ini anda bisa temukan dengar pendapat dari kami :)


Baca Artikel Selanjutnya

7. Riset data halaman website anda.


Dengan mengumpul sejumlah data yang bisa diraihi, anda bakal mula lihat corak. Seandainya sebilangan pemakai mendatangi halaman website anda namun tak click di CTA, itu barangkali tak jadi persoalan, namun bilangan itu jadi besar, itu adalah petanda bahawa anda penting membikin pindaan/ pengubahan.


Kelakuan pemakai bakal tunjukkan pada anda bagaimana pemakai bertingkahlaku sewaktu mereka melayari halaman website anda. Google Search Console bakal mengesan metrik penting seperti session jumlah session, dan antik.


Halaman website anda permainkan fungsi penting dalam menciptakan potensial buat perniagaan anda. Mulakan dengan melestarikan jalan penukaran anda serta meyakinkan conten anda berkualiti tinggi.


Alat: Google Analytics, Matomo Analytics serta Hotjar


Optimumkan perniagaan anda memanfaatkan cara ringan yang ditetapkan di atas, serta anda bakal lihat lalu lintas organik anda makin bertambah baik dari waktu ke masa.


Lihat Page Yang dapat membantu anda 

Selamat mencuba!


Catat Ulasan

0 Ulasan